جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
حجت‌الاسلام  رحمت الله سیادت

حوزه / حجت‌الاسلام سیادت گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ، هفت توصیه راهبردی برای موفقیت دولت را اشاره کردند که باید سرلوحه کار دولت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و به بیان سخنی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس ستیزه جوست، قدرت تقوای الهی را ندارد.

امام جمعه شهر پاتاوه با تسلیت سالروز شهادت امام مجتبی(ع)، گفت: رسول اکرم(ص)، زمانی که امام مجتبی(ع) خردسال بودند ایشان را بر زانوی خود نشاندند و فرمودند: «این از من است»، گویای این حقیقت این است که امام حسن مجتبی(ع)، مانند نبی مکرم اسلام، جامع تمام فضائل الهی است.

وی ادامه داد: ابن شازان قمی از کتب اهل سنت از حضرت رسول اکرم(ص) روایت کرده که آن حضرت فرمود: «اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم درآید، آن امام حسن مجتبی(ع) خواهد بود».

حجت‌الاسلام سیادت، به دو عامل اصلی شکست دولت‌ها بنا به فرموده امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: نخست ضایع کردن مسائل اصولی و پرداختن به مسائل فرعی و دوم گزینش افراد فرومایه و عقب راندن افراد شایسته که این دو عامل زنگ خطر افول اقتدار و سراشیبی برای حکومت‌ها است.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: هرگاه دولتمردان امور و آنان که نقشی در سرنوشت ملت و کشوری دارند به مسائل فرعی و دست چندم سرگرم شوند و مسائل اصلی و سرنوشت ساز را که حیات مادی و معنوی جامعه به آن وابسته است فراموش می‌کنند، شاهد مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه پاتاوه به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز اولویت اقتصاد، درمان، تولید و معیشت است و نباید در گزینش‌ها و انتصابات، به افراد بی‌لیاقت، بی‌کفایت، نااهل، فاقد صلاحیت، بی‌عرضه و ناکارآمد روی آورد و افراد با کفایت، لایق، شایسته، انقلابی و متخصص را کنار بزنند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ، هفت توصیه راهبردی برای موفقیت دولت را اشاره کردند که باید سرلوحه کار دولت باشد.

حجت الاسلام سیادت، با بیان اینکه آمریکا و اروپا شریک جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران هستند، خاطرنشان کرد: خصومت ذاتی آنها با مقاومت، شخصیت‌ها و نمادهای آن است و در این باره هیچ اختلافی بین آمریکا و رژیم جعلی و اروپا وجود ندارد.

امام جمعه پاتاوه ابراز کرد: فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یعنی ۱۵ آبان و نگرانی دموکرات‌ها از عقب ماندن از ترامپ باعث این اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب ایام تحلیف آنان را به سنجش رفتار دولت جدید وا داشت که با موضع‌گیری‌های قاطع و انقلابی رئیس جمهور علیه آمریکا و رژیم جعلی و دفاع از جبهه مقاومت مواجه شدند.

حجت الاسلام سیادت تصریح کرد: سکوت وقیحانه اتحادیه اروپا در قبال شهادت مظلومانه دکتر هنیه ادامه دارد و در سازمان ملل مانند همیشه در کسوت حامیان رژیم کودک کش و آمریکا وارد عمل شده و حتی از صدور یک بیانیه ساده در محکومیت رسمی این جنایت خودداری کردند، وقاحت آن در قبال نقض صریح‌ترین پیمان‌های بین‌المللی نیز تاسف بار و خجالت آور است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha